Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij verschijnen. Met ingang van 8 december ’22 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Wij willen de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit dan uiterlijk 2 werkdagen van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. Er wordt dan géén no-show tarief berekend.
Het no-show tarief hangt af van de duur van het consult.
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.
Extra informatie: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.